Vi vet at du ikke kan vente med å motta dine nye livsendrende gjenstander – og du trenger ikke å vente lenge!
Vi sender med pålitelige partnere. Lær alt du trenger fra avsnittene nedenfor!
Behandlingstid
Alle bestillinger behandles innen 2–3 virkedager. Bestillinger blir ikke sendt eller levert i helger eller helligdager.
Hvis vi opplever et stort antall bestillinger, kan forsendelser bli forsinket med noen dager. Vennligst tillat flere dager i transitt for levering. Hvis det blir en betydelig forsinkelse i forsendelsen av bestillingen din, vil vi kontakte deg via e-post eller telefon.
Fraktpolicy
Ortorex tilbyr gratis frakt på alle kunders bestillinger. Vi bruker flere oppfyllelsespunkter i Norge og Kina for å garantere kortest leveringstid. Estimert leveringstid er 3-10 dager.
Vi sender alltid bestillingen fra nærmeste lager, men dersom varene som bestilles for øyeblikket er utsolgt på det norske lageret, vil vi levere dem fra vårt lager i Kina direkte med Yun Express postservice. Da er estimert leveringstid 9-21 dager.
Vær oppmerksom på at leveringstiden kan bli forsinket på røde dager og helligdager på grunn av høyt press hos rederiene.
Forsendelsesbekreftelse og ordresporing
Du vil motta en forsendelsesbekreftelse på e-post når bestillingen din er sendt med sporingsnummeret ditt. Sporingsnummeret vil være aktivt innen 48 timer.
Toll, toll og skatt
ortorex.no er ikke ansvarlig for toll og avgifter som påløper din bestilling. Alle gebyrer som pålegges under eller etter frakt er kundens ansvar (tariffer, avgifter osv.).
Skader
Hvis du mener at du har mottatt et defekt eller skadet produkt, vennligst kontakt oss senest 5 dager etter at du har mottatt pakken. Ta med bildet der skadene eller feilene er tydelig synlige. Beskriv kort skadene, og send beskrivelse og bilde(r) til [email protected]. Vi vil gjennomgå saken og enten sende en erstatning for den skadede varen på nytt eller utstede en refusjon. Vennligst lagre alt emballasjemateriale og skadede varer før du sender inn et krav.
Tapte pakker
Vi gjør oppmerksom på at tapt pakke er en ekstremt sjelden situasjon i vårt selskap. Vi hadde bare et par tilfeller av tapte bestillinger for alle årene av vår vellykkede butikkdrift.
Bestilling som er forsinket i 60 dager, anses som tapt. Alle «Tapte bestillinger» kan refunderes i sin helhet. Se vår Refusjonspolicy for ytterligere instruksjoner om hvordan du rapporterer denne saken og får refusjon.
Avviste pakker
Vær oppmerksom på at nektede pakker – og de som ikke er mottatt på grunn av uaktsomhet fra mottakerens side (f.eks.feil eller ufullstendig leveringsadresse, hentet ikke pakken) — refunderes ikke.
Returpolicy
Vår Refusjonspolicy gir detaljert informasjon om alternativer og prosedyrer for å returnere bestillingen din.